Ovo je prilika da se upozna čitav jedan drugačiji svet

Iz Italije nam piše Sanja, učesnica programa kulturne razmene sa Italijom. U nastavku pročitajte njene utiske:

Zdravo svima. Plan je da kao učesnik programa koji je organizovao Centar za afirmaciju i razvoj podelim sa ostalima svoje utiske i iskustvo. Iako znam da je nemoguće opisati ga u par rečenica, potrudiću se da podelim ono što je po meni najbitnije.

Mislim da je ovakva vrsta iskustva zaista neophodna i korisna svima. Pre svega zato što možeš da upoznaš toliko različitih mesta, običaja, ljudi, a i da usvojiš sve ono što ti se svidi i tako obogatiš sebe na mnogo načina. To je i suština svakog putovanja,  bez obzira što se vratimo kući, ipak uspemo da ih ponesemo sa sobom. Moje putovanje u Italiju je bilo upravo to – upoznavanje i bogaćenje.

Mesto u kom sam boravila se zove Grado. U pitanju je jedno malo mesto sa zaista velikom dušom i jako dobrim sladoledom. Tamo sam plivala i odmarala se pored mora, a i imala divan pogled na crkvu iz 13. veka.  Obilazila sam mesta i vozom i čamcem i autobusom, jela na predivnom mestu na ostrvcetu Barbana koje se nalazi u blizini, a i upoznala sam druge strance koji putuju Evropom pa smo se svi zajedno divili Italiji. Meni je to što i u najobičnijoj ulici naiđeš na mozaik star više vekova bilo dovoljno da se zamislim i uživam. Uživala sam i u svakom slatkom doručku, a i obezbedila sam se receptima za povratak kuci. Ostaće mi u lepom sećanju i Trst, koji sam obišla više puta i gde sam bila na Rok festivalu, Venecija koja je uvek živahna i vesela, i mnogi manji gradovi koji su zaista vredni obilaska, ali ono što će mi verovatno najviše nedostajati je opuštajuća noćna šetnja po predivnoj peščanoj plaži.

Italiju definitivno preporučujem zbog bogate kulture i istorije, a i vrlo prijatne atmosfere i još prijatnijih ljudi.

Takođe sam za kraj ostavila i jezik. S obzirom da studiram italijanski, meni je posebno bilo važno da oživim sve naučeno, tako da je ovakvo iskustvo korisno i na tom polju. Međutim ovakvo upoznavanje jedne zemlje i kulture daleko je od običnog upoznavanja jezika, to je prilika da se upozna čitav jedan drugačiji svet. Dovoljna je želja i volja, a zaista se dobije mnogo.